Saturday, January 6, 2018

Jiwa Yang Tersedar

بسم الله الرحمن لرحيم
Alhamdulillah atas segala nikmat yang telah Allah kurniakan dan hadiahkan. Hari silih berganti namun masih terus diberi peluang hidup untuk kembali mencari jiwa sendiri lalu dibawa pergi untuk kembali kepada Pencinta hakiki. Alhamdulillah.

Rasulullah SAW bersabda: Setiap daripada anak Adam pasti sering melakukan dosa dan kesalahan. Dan sebaik baik pendosa adalah mereka yang bertaubat kepada Allah SWT. (HR Tirmidzi dan Ibn Majah)

Renungan untuk jiwa jiwa kita semua . Jom sama sama berazam untuk jadi hamba Allah yang baik . Sebesar mana pun dosa dan kesalahan kita sebelum ini. Allah ada Allah Maha Pengampun,Allah mengampuni segala dosa dosa asalkan kita ikhlas  benar benar kembali kpd Allah.

Tetapi bagaimana pula jika kita TERJATUH lagi?

Allah tetap ada. tetap ada. tetap ada mengampuni kita. asalkan kita jangan penat untuk bertaubat kepada Allah ta´ala. Bertaubatlah kepada Allah hingga kita bertemu Dia.

wAllahu´alam bissowab.

Masih banyak yang perlu dipelajari, masih banyak yang perlu difahami, moga Allah selalu beri kefahaman agama kepada setiap diri, agar terpandu jalan bertemu Pencipta yang HAKIKI. Aameen Ya Rabbana.

Alhamdulillah baru berkelapangan untuk menulis di ruang ini. saya kira ruang dan medan ini harus saya manfaatkan agar ruang dan medan ini menjadi manfaat buat saya kelak. Ingat hidup biar berjasa. Jangan kita seorang jaah niat nak masuk syurga. Baiki diri dan serulah orang lain. Kalau boleh nak semua hamba Allah di muka bumi ni sama sama dapat masuk syurga Allah yang tertinggi, Syurga firdaus. Aameen. Doakan saya. Hamba yang Hina. Syukran.

3 comments:

Norsyahidah Zulkarnain said...

terima kasih sudi singgah. In shaa Allah akan follow blog julia juga.

Unknown said...

Good work sahabat. Teruskan menulis. Chaiyokkk!

Norsyahidah Zulkarnain said...

Moga2 bermanfaat جزاك اللهُ‎ ��